دسته‌بندی نشده

بهترین پاک کننده های صورت چه هستند؟

خوشبختانه امروزه پاک‌کننده‌های متنوعی برای پاک کردن آرایش و آلودگی از پوست صورت و دور چشم وجود دارند. اما این تنوع ممکن است شما را گیج کند که بهترین پاک کننده های صورت کدام نوع هستند و کدام را باید انتخاب کرد؟

انتخاب بهترین پاک کننده های صورت در بازار

برای انتخاب بهترین پاک کننده های صورت، ابتدا باید نیاز و نوع پوست خود را خوب بشناسید و بعد درباره محصولات و مواد سازنده و کارکردهای آن‌ها بیشتر بدانید.

در یک روتین پوستی مناسب، چند نوع پاک کننده استفاده می‌شود. یکی محصولات برای پاک کردن آرایش و صورت بدون استفاده از آب، یکی محصولاتی که همراه با آب استفاده می‌شوند، و در نهایت تونر برای پاکسازی عمیق و تنظیم PH  پوست.

پاک‌کننده‌های صورت بدون آبکشی

میسلارواتر

امروزه می‌توان میسلارواترها را یکی از بهترین پاک کننده های صورت به خصوص برای افراد با پوست چرب و مختلط و نرمال دانست، چرا که بر پایه آب هستند و فرمولاسیونی ملایم دارند. این محلول‌های پاک‌کننده از میسل‌ها یا ذرات روغنی تشکیل شده‌اند که نقش پاک‌کننده آلودگی و چربی اضافی و آرایش را از روی پوست دارند، بدون اینکه رد چربی و چسبندگی روی پوست باقی بگذارند و یا چربی مفید و لازم پوست را از بین ببرند و پوست را خشک و قلیایی کنند.

میسلارواترها چربی مفید پوست را از بین نمی‌برند، اما تمام آرایش حتی آرایش‌های ضدآب را پاک می‌کنند. میسلارواترها برای انواع پوست نرمال، خشک و حساس و چرب و مختلط وجود دارند و شما می‌توانید از برندی معتبر، میسلار مخصوص پوست خود را بخرید.

روی بسیاری از میسلارواترها درج شده که نیازی به آبکشی ندارند، اما توصیه ما این است که پس از پاک کردن صورت با بهترین میسلارواترها هم، صورت خود را آبکشی کنید.

پاک‌کننده دو فاز آرایش چشم و صورت

پاک‌کننده‌های دو فاز که بیشتر برای پاک کردن آرایش ضد آب دور چشم استفاده می‌شوند حاوی روغن در ترکیباتشان هستند و قبل از استفاده باید تکان داده شوند تا قسمت روغنی و محلول با هم مخلوط شوند.

این محلول‌های پاک‌کننده برای پوست حساس دور چشم طراحی شده‌اند و می‌توانید با آن آرایش چشم را به خوبی پاک کنید بدون اینکه به پوست پلک شما آسیب بخورد. پاک کننده‌های دو فاز برای افراد با پوست خشک و حساس که نیاز به پایه روغنی دارند و پوست دور چشم که نباید خشک شود مناسب است.

بیشتر بدانید: معرفی پوست حساس و روتین مراقبتی آن

شیر پاک‌کن

شیر پاک‌کن‌ها بافت کرمی دارند و ۳۰ درصد ترکیب آن‌ها روغنی است. از این رو برای پاک‌کردن آرایش صورت و زدودن آلودگی‌ها از صورت مناسبند و بعد از استفاده برای پاک کردن رد چربی از پوست باید صورت را آبکشی کنید یا با یک حوله مرطوب آن را پاک کنید.

شیر پاک‌کن برای پوست‌های خشک مناسب‌تر است تا پوست‌های چرب و مختلط. زیرا روغن‌های موجود در شیر پاک کن ممکن است به بروز جوش و اکنه در افراد با پوست چرب منجر شود.

شیر پاک کن گینو مدل هیدرا کانفورت حجم ۲۰۰ میلی لیتر

همچنین بخوانید: معرفی پوست خشک و روتین مراقبتی آن

روغن‌های طبیعی

اگر نمی‌خواهید برای پاک کردن آرایش از روی صورت قبل از شستشوی آن، از هیچ ماده غیر طبیعی استفاده کنید، می‌توانید از برخی روغن‌های طبیعی مثل روغن بابونه، روغن نارگیل، روغن بادام شیرین و روغن جوجوبا استفاده کنید.

البته اگر پوست شما چرب و مستعد آکنه است، این روش توصیه نمی‌شود، زیرا ممکن است منافذ پوست بسته شود و ایجاد جوش پوستی کند.

بیشتر بدانید: معرفی پوست چرب و روتین مراقبتی آن

دستمال مرطوب

دستمال مرطوب‌ها برای مسافرت و جاهایی که دسترسی به آب و شوینده نیست یا حتی رمان‌هایی که فرصت کافی برای شستشوی صورت نداریم، بهترین پاک کننده های صورت محسوب می‌شوند.

این پاک‌کننده‌ها صورت را تازه و مرطوب می‌کنند، آرایش صورت را پاک می‌کنند و آلودگی و گردوغبار را از چهره می‌زدایند. بهتر است از دستمال مرطوبی که عطری نیست استفاده کنید تا احتمال حساسیت را کاهش دهید.

همچنین به این علت که این دستمال‌ها دارای مقداری الکل هستند و احتمالا بعد از استفاده، صورت آبکشی نمی‌شود، توصیه می‌کنیم تنها در مواقع لازم از این پاک کننده‌ها استفاده کنید.

پاک کننده‌های صورت همراه با آبکشی

در گذشته صورت را تنها با آب و صابون می‌شستند، اما این کار چند مشکل مختلف داشت. یکی اینکه پاک کردن آرایش مخصوصا آرایش‌های ضدآب مثل ریمل و خط چشم با آب و صابون به این راحتی نیست و ثانیا صابون پوست را خشک و قلیایی می‌کند.

بنابراین پاک کردن آرایش به پاک‌کننده‌هایی که در بالا ذکر گردید، موکول شد و شستن صورت هم با شوینده‌های غیرصابونی بیشتر رواج پیدا کرد.

شوینده‌های غیرصابونی همراه با آب، اگرچه صورت را به خوبی شستشو می‌دهند، اما چربی اضافی صورت را از بین نمی‌برند و PH پوست را به هم نمی‌زنند.

پن‌های شستشو

پن شستشو ظاهری شبیه به صابون دارد، اما ساختار و ترکیبات آن متفاوت است. پن‌ها PH نزدیک به پوست دارند و بدون قلیایی و خشک کردن و آسیب رساندن به پوست، آن را تمیز می‌کنند. در واقع پن شستشو بر خلاف صابون، چربی‌های طبیعی و لازم پوست را از بین نمی‌برند و تعادل پوست را به هم نمی‌ریزند. همچنین پن‌ها فاقد پارابن هستند و فرمولاسیون ملایم آن‌ها، این شوینده‌ها را حتی برای کودکان مناسب کرده است.

پن‌ها انواع مختلفی دارند مثل پن ضد جوش، پن لایه‌بردار، پن مخصوص پوست خشک و حساس و پن مخصوص پوست چرب. برای انتخاب پن شستشوی صورت حتما به نوع پوست خود دقت کنید.

ژل شستشو

ژل شستشو یکی از بهترین پاک کننده های صورت غیرصابونی و با ساختار نسبتا غلیظ و کف کم، به‌خصوص برای پوستهای نرمال تا چرب ایده‌آل است.

برخی ژل شستشوها اسکراب هم هستند و باعث لایه‌برداری هم می‌شوند. از ژل اسکراب ها بهتر است بیش از روزی یکبار استفاده نشود.

کرم  و فوم شستشو

فوم‌ها بافتی رقیق دارند و کف بیشتری تولید می‌کنند که ممکن است احساس پاک‌کنندگی بیشتری به مصرف‌کننده بدهند. افرادی که پوست خشک و حساسی دارند بهتر است از فوم شستشوی صورت استفاده کنند. بعد از استفاده از فوم پوست نه تنها خشک و کشیده نمی‌شود بلکه احساس نرمی نیز خواهد داشت.

تونرها

تونر یک پاک کننده عمیق پوست بدون نیاز به آبکشی است که پس از شستشو و آبکشی صورت باید استفاده شود. زیرا تونر PH پوست را تنظیم می‌کند و به عمق پوست نفوذ می‌کند. از این رو در روتین پوستی، پس از پاک کردن آرایش و سپس شستن و آبکشی صورت با شوینده مناسب، تونر استفاده می‌شود و نباید شسته شود، بلکه بعد از جذب باید از مرطوب‌کننده و آبرسان خود استفاده کنید.

دقت کنید که میسلارواتر و تونر دو محصول مختلف با کارکرد متفاوت هستند و قرار نیست جایگزین هم باشند.

بیشتر بدانید: میسلار واتر یا تونر؛ کدام برای پوست لازم است؟

شما بهترین پاک کننده های صورت را کدام محصولات می‌دانید و تجربه شما از مصرف پاک‌کننده‌ها و شوینده‌های صورت چیست؟

مشاهده بیشتر

سامد

برنامه‌نویس و طراح سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا